2007-10-15

Mycket trams och lite politik nu ...

... men jag fick ett mail från en ny läsare (hej B!) som bad mig att rekommendera de Dyslesbisk-texter jag själv tycker är roligast. En snabbgenomgång jag gjorde i går visade att det är förädlingshumor som är min styrka; någon annan har fått en rolig idé som jag tar vidare, fyller med nytt innehåll och gör bättre, snarare än att jag själv står för originaluppslaget. Det är kanske därför mitt jobb är att leda projekt, snarare än att det är jag som ska stå för allting kreativt och nyskapande. Hur som helst - här kommer mina egna favoriter i kronologisk ordning:

Landskapsfunktionshinder. En idé jag och vän fick när vi gick på Drottninggatan genom Stockholm och frågade oss om lejon (de står som skulpturer där) verkligen är den mest relevanta symbolen för Stockholm. Före den här posten var det bara mina kompisar som läste min blogg, efter den här posten kunde jag stoltsera med 500-1.000 läsare per dag. Se även Idas vidareutveckling Landskapsperversioner.

Niklas Svensson Facts. En stulen idé eller åtminstone ett svar på en utmaning. Allra roligast för den som är insatt i dåtidens bloggskandal och skriverierna kring den, men förhoppningsvis är några av punkterna så fyndiga att de roar även den som aldrig hört talas om Svensson.

Världens undergång. Ännu en stulen idé som jag försökte återanvända genom att applicera den på andra bloggar än de upphovsmakaren skojade med. Antagligen lite väl internt och bara roligt för den som känner till de bloggar som nämns och händelser som var aktuella då.

Permobilorienteringsanekdoten. Min egen från början till slut, historien om när jag som ung handikappidrottare riskerade mitt eget liv för att vinna en orienteringstävling på Vitberget i Skellefteå. Gör sig bäst muntligt återgiven, men jag tycker att texten är helt okej för sig själv.

Facebook für Führers. En person fick idén, jag utvecklade den lite och gav en tredje person i uppdrag att skriva manus innan jag visualiserade helheten i efterapat gränssnitt. Jag kan blott ta åt mig något slags producent-ära för detta skämt, som de senaste dagarna har dragit bortåt 20.000 läsare. Helt klart den text jag skrattar mest åt själv, kanske just för att det inte är jag som skrivit den.

Intressant?
Andra bloggar om:
, , , ,

8 kommentarer:

Tessan sa...

De här guldkornen förgyllde min sjuka kropp. :) Du är duktig!!
Jag snappade även upp ett utlägg om ett fint CV med en minst sagt oseriös mail på inget är heligt bloggen. Nu är jag nog lite glad resten av dagen. :)

Fredrik Westerlund sa...

Ingen skugga ska fall över personen som nämnt CV skrev, ty bortsett från mailadressen var det ett fantastiskt CV.

Tack för berömmet!

Tessan sa...

Javisst. Det var ju rent utav smart. Nu lär hans CV inte falla i glömska.
Varsågod.

Anonym sa...

Måste skriva här också, förutom på inget-är-heligtbloggen.
Av det jag har läst i dina bloggar och i forumet, fan vad du verkar skön! För det första nästan snuskigt smart, jag känner mig som en 'dum blondin' när jag läser mycket av det du skriver.
Sen gillar jag att du kan driva med ditt handikapp, det får nog många att stanna upp.
Jag driver ständigt med min manodepression och ibland vet folk inte hur dom ska förhålla sig.

Nä, skön snubbe - det är vad du verkar vara.

Vars va du ifrån nu förresten? Minnet du vet..

Anonym sa...

Respekt!

Fredrik Westerlund sa...

lina: Tack så jättemycket! Mina föräldrar kommer från byar utanför Arjeplog, jag är född i Malmberget, uppvuxen i Bastuträsk, flyttade sedan till Uppsala och nu bor jag i Stockholm.

Anonym sa...

Lina - jag håller med. Det kan inte vara lätt att vara så extremt homosexualiserad som Freddi är. Eller hur, Freddi?

Anonym sa...

Roligt, roligt.