2006-11-06

Världens undergång

Mickey J Barczyk försöker (och lyckas) göra sig rolig på andra bloggares bekostnad genom att beskriva hur olika bloggar skulle kommentera världens undergång. Jag, som gjort det till vana att slå mynt av andras goda idéer, gör gärna ett försök att spinna vidare genom att ge mig på några av de bloggar jag helst läser och vad de skulle ha att säga om jordens undergång. Genom att inkludera även mina egna bloggar hoppas jag att jag minskar risken för att folk ska bli arga på mig.

(Agaton har också gjort en lista. Om fler gör det lär det märkas här.)

Anders Wallner
"Hur kan världen gå under en torsdag? Jag skriver ju 98 % av mina inlägg sent på söndagkväll och jag har åtminstone femton poster jag inte hunnit publicera!"

Hoe-Looking Man
"Åh, så skönt! Jag var snyggast och smartast och bäst i sängen hela vägen in till världens undergång och ingen hann slå hål på mina naiva drömmar om att författande av sagor är en försörjning att luta sig mot. För övrigt tycker jag att Freddi Westerlund är ett jävla luder som kan suga min stora, blåa smurfballe."

Queer Vegan out of Sthlm
"Men tack så jävla mycket, ni djurätande, kapitalistkorrumperade, kvinnoförtryckande borgarsvin till liberaler som röstade för världens undergång."

Frihet, Fildelning och Feminism
"Var var egentligen Lars Danielsson när världen gick under?"

Johan Ingerö
"CNN visade igår ett suveränt inslag som fullständigt blottade demokraternas totala avsaknad av trovärdiga alternativ till republikanernas beslutsamma marsch mot världens undergång. Låt mig ta er med på en odyssé över alla val i alla stater i alla tider ..."

The Libertarian in Room 101
"Det var på tiden. Människan är född fri och kommer bäst till sin rätt utan den påtvingade auktoritet en icket undergången värld alltid hade kommit att utgöra."

$akine
[Inlägget raderat av Mikael Nestius, chefredaktör på Stockholm City.]

Sänd mina rötter regn
"Några lästips om världens undergång: ... "

PhonePhucker
"Alltså, vet ni hur ofta mina torskar överdriver vidden av världens undergång?"

d y s l e s b i s k .
"Det är vidrigt att LO använder medlemmarnas pengar till att finansiera världens undergång."

Resegaranti
"Äh, det här är ingenting jämfört med att köra över sig själv med sin egen permobil!"

Andra bloggar om: , ,

22 kommentarer:

Johanna sa...

haha, fast Lars Danielsson har ju avgått, världens undergång kan han knappast komma att skyllas för... :)

Fredrik Westerlund sa...

Nu blir det å andra sidan ännu svårare att följa hans gärningar...

Johan Ingerö sa...

Haha! Suveränt! :-D

Unknown sa...

Det här är ett av dina bästa inlägg ever!

Anders Wallner sa...

Fantastiskt! Är jag så illa? =)

Fredrik Westerlund sa...

helena: Tycker du det? Jag tycker nog fortfarande att Landskapsfunktionshindren och Niklas Svensson-texterna är bättre.

anders: Jag tycker inte att det behöver vara dåligt; när jag längtat efter dig en hel vecka får jag en rejäl dos lagom till nästa börjar.

Fredrik Westerlund sa...

Själv är jag nog mest nöjd med Sakines och Helenas, men så är ju också Helena synnerligen lätt att driva med. Det var svårare med sådana som Louise och Shan, mest för att de skriver så vettigt ^_^

Det kanske goes without saying, men jag läser ju alla av en anledning. Jag beundrar Johans kunskaper om amerikansk politik och det enda jag någonsin har att invända mot Dennis är att han skriver så bra att han borde skriva mer.

Anonym sa...

Grymt roligt =). Skrattade så jag grät åt Victor-imitationen....

Unknown sa...

"Själv är jag nog mest nöjd med Sakines och Helenas, men så är ju också Helena synnerligen lätt att driva med. Det var svårare med sådana som Louise och Shan, mest för att de skriver så vettigt"

Tack du.

Fredrik Westerlund sa...

Ja, men du är väl i mångt och mycket ett vandrande skämt? (Berätta inte för nån om min sms-uppläsning igår...)

Wille sa...

Ha ha, lysande!
Jag tror marknaden klarar av att anpassa sig till världens undergång, den som inte klarar av att anpassa sig förtjänar att gå under. ;)

Fredrik Westerlund sa...

Wille: Det ante mig att du skulle tycka det ;)

Victor sa...

hahahaha! känner att jag måste påpeka att om världen skulle gå under skulle jag hålla precis dessa som ansvariga. om jag visste det i förväg skulle jag dock slipa mer på svordomarna, så att de såg intellektuella ut.

Fredrik Westerlund sa...

Victor: Så klart, men jag aktade mig för att inte smickra dig för mycket ^^

Victor sa...

dessutom har du missat att jag bara använder gemener.

Fredrik Westerlund sa...

Nej, det har jag lagt märke till, men det stod i strid med att jag använder versaler också. Du fick ge vika.

Victor sa...

typiskt dig! bara för det skriver jag alfabetet.

abcdefghijklmnopqrstuvwxyzåäö!

Fredrik Westerlund sa...

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÅÄÖ!

Victor sa...

okej, touché.

Tanja Suhinina sa...

Väldigt väldigt RÄTT =D

sakine sa...

HAHAHA!

Festligt kul.

Fredrik Westerlund sa...

sakine: Jag var mycket nöjd med din, så det glädjer mig att du hittade den till slut ^_^