2007-10-11

"Updated: Albert Speer is trött men borde rita monument"

Henrik Schyffert bloggade en kort grej om hur Facebook hade varit för 70 år sedan. Jag tyckte att det var så pass roligt att jag ville dra det längre, kanske lite för långt.

Jag stal den grafiska profilen från Facebook och bad Caroline att skriva manus. Så för att äras den som äras bör;

Idé: Henrik Schyffert
Manus: Caroline Grefbäck
Formgivning: Fredrik Westerlund

Facebook für Führers

Del 1/3 - klicka för större
Facebook del 1/3

Del 2/3 - klicka för större
Facebook del 2/3

Del 3/3 - klicka för större
Facebook del 3/3

Intressant?
Andra bloggar om:
, ,

33 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, groteskt men väldigt roligt!

Anonym sa...

Ha ha!!! Jättesnyggt!

Tessan sa...

HAHA! Nu gjorde du min morgon. Tack!

Kurt "Puppy" Löf sa...

Fantastiskt roligt! Nazihumor makes my day - any day!

Anonym sa...

Det här är allt jag har att säga, sir.

Anonym sa...

Är det förresten du själv som har skrivit första kommentaren? Man ska inte döpa sina sockpuppets efter sig själv :P

Fredrik Westerlund sa...

Tack alla.

Och nej, det är inte jag som skrivit den första kommentaren. ^_^

Anonym sa...

Jag döööör! Det här var det roligaste på flera veckor.

Anonym sa...

very funny. kommer def att återkomma till din blogg. küss!

Anonym sa...

Sjukt bra! :D

Anonym sa...

Det där var det bästa jag sett på länge. :D

Anonym sa...

So burlesque!

Ms P Go Lightly sa...

ni är helt fantastiska. helt fantastiska.
puss

Andreas sa...

Helt underbart!

Niklas sa...

Briljant!

Bild ett och två upplöses inte lika snyggt som trean. Eller är det bara min dator som krånglar?

Fredrik Westerlund sa...

Det är nog din webbläsare. Bild ett och två är för stora för att rymmas på skärmen om de inte förminskas. Se om du kan säga åt browsern att visa bilderna i full storlek, till exempel genom att hålla muspekaren över bilden och klicka på ikonen som kommer upp längst ner till höger. (Beroende av vad du har för webbläsare, förstås, men det kan funka.)

Thor sa...

Åh, min sexuellt samlagsidkande gud! (ÅHSSIG!) Det här var det bästa jag sett på länge.

Victor sa...

nu nosar du faktiskt på tidigare storheter såsom permobildownhill och landskapsfunktionshinder. I kiss you.

Anonym sa...

Grymt roligt!

Anonym sa...

Näst en Berglinteckning till påståendet "Ja, här går jag och slentrianheilar" kan det nog inte bli bättre än så här. Briljant!

Anonym sa...

underbart!

Anonym sa...

Detta är helt briljant! Tack!

Tom Fury sa...

Klockrent! :D. Länkat till sidan från min blog.

Anonym sa...

Fantastiskt!

k sa...

jag DÖR, roligaste EVER.

Calleskalle sa...

Helt. Underbart. Roligt.
Tack så himsklans mycket!

Anonym sa...

Fruktansvärt kul! :)

Anonym sa...

Är väldigt ny på Facebook, men det här var otroligt kul. Gilar sådana här tankar.

Anonym sa...

hähähä! mera, mera!

Anonym sa...

Underbart!

Vega sa...

Haha, det här är nästan litet för bra för att vara sant! Tur att det är sant!

Towe sa...

Hohoho! Yes, kul! Tack för att du gjort min annars gråa vardag! Har länkat till dig i min blogg.

Oskar sa...

Strålande!