2007-03-19

Re: Persson pratar ...

Av det här blev det inte mycket. En liten fesen pyspunka för att tala med Johan Croneman. Statsmannaord, ironiserar en skadeglad Carl Bildt. Fichtelius trovärdighet är för alltid förbrukad, menar Viggo Cavling. Själv är jag mest förvånad över att så mycket var arkivmaterial och så lite klipp från de informella samtalen.

Som hypad dokumentär (var det ens en dokumentär?) var Ordförande Persson en enda jättelik besvikelse. Däremot är det väl ännu inte klart vem som är den store förloraren: Göran Persson, socialdemokraterna, Erik Fichtelius, SVT - eller licensbetalarna?

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Och inte blev det bättre ikväll, snarare sämre. Det intressantaste hittills är väl avslöjandet att Helmut Kohl åt en massa smör.

Fredrik Westerlund sa...

Hahaha! Jag missade (nåja, jag sket i) eländet i kväll, men jag hade gärna lyssnat till en förtrolig utläggning om Helmuts smak för mejeriprodukter.

Anonym sa...

Helmuthistorien drog han igår, så den var kanske inte heller så intressant. ;)

Fast kvällens avsnitt gav kanske en hyfsad bild av Perssons hybris efter tiden som EU-patriark. Alltid nåt.

Anonym sa...

Ikväll kom spypåsen till användning. Du borde kolla.

Fredrik Westerlund sa...

Aj aj då... I dag var det övertid på jobbet som fick gå före Vår Store Ledare. Menar du att jag ska behöva anstränga mig för att reparera det misstaget?