2006-08-29

Stockholmare hjärtar trängselskatten

I en ny undersökning från DN/Synovate Temo visar det sig att 51 % av stockholmarna nu är för trängselskatter. Nej-sidan har fallit till 40 %.

Ja-sägarna är nu i majoritet även bland männen och de som är positiva har majoriteten i alla åldersgrupper inklusive den äldsta. Glädjande är också att andelen positiva har ökat i alla grupper oavsett partisympatier och bland de som sympatiserar med folkpartiet är det nu äntligen en övervikt för ja-sidan.
Trängselskatter är god liberalism.

Jag är själva definitionen av en "glaset är halvfullt"-personlighet (som exempel kan sägas att jag ser fram emot att min normalarbetstid ska förlängas, eftersom jag då jobbar mindre övertid även om jag jobbar lika mycket), så jag röstar mer än gärna ja. Faktum är att jag gått från lite negativ till skeptisk till försiktigt positiv till att tycka att allting annat vore hål i huvudet. Dessutom har jag röstat ja i alla folkomröstingar jag haft rösträtt i och det är en rad jag inte gärna bryter.

Andra bloggar om:
, , , , , , ,

Inga kommentarer: