2006-02-21

Re: Skapa sig skvaller

PinheadMer kul på jobbet. Som jag skrev om i den här posten har kollegan M försökt starta ett rykte om att vi skulle ha någonting - typ boende - ihop. Jag vill inte vara sämre, så igår gjorde jag som hon. Jag tänkte att det var mest trovärdigt att hålla det hela på en väldigt vardaglig nivå, så när jag upptäckte att vi båda var på väg att gå från jobbet reste jag mig upp och ropade över våra kollegers huvuden: "M, är du klar att gå hem snart? Jag är hungrig." Hon svarade ja och frågade om jag hade tänkt ut någon middagsmat - det var tydligen min tur att göra det. Jag lovade att komma på något innan vi kommit till affären. Vi gick tillsammans ut i trapphuset och vidare mot t-banan, allt med nyfikna ögon i våra ryggar.

Idag satsade jag på nytt rekord i antalet
Coffee Cup-pinnar i mitt ansikte. Det blev 12 stycken (se bilden ovan), men jag har kapacitet för åtminstone fyra till - jag rymmer dubbla pinnar i mina näsborrar och minst två till i munnen. Dessutom tränar jag på att knipa fast ett par med ögonen. Allt för att hedra minnet av favoritkonsulten H.

En rolig dag på jobbet var precis vad mitt oroliga hjärta behövde och det här var onekligen en rolig dag. Kanske inte så rolig som när vi slog in varenda pryl på en plats med gladpack, kanske inte så rolig som när någon häftat fast skinka i alla mina papper och lämnat lappen "och du som är vegetarian - gud, så ironiskt", kanske inte så rolig som när jag hade någon annans möbler i mitt rum, men helt klart en rolig dag.

7 kommentarer:

varanen sa...

Hej, vilken bra blogg du har...snygg var den också!
Uppskattar TV-diskussionerna, Gervais etc etc.

Fredrik Westerlund sa...

Tack för det! Jag är glad att se att du inte tvekar i valet av nästa generations plattform - PS3 it is. Till dess gäller PSP.

Anonym sa...

haha, jag vill ha ditt jobb for pa ditt jobb verkar ni gora ungefar lika lite nytta som jag gor fast ni gor icke-nytta pa mycket roligare satt an vad jag har lyckats med.

Fredrik Westerlund sa...

Jag tänker mig att jag måste slippa undan allt allvar om jag ska kunna vara seriös.

Fredrik Westerlund sa...

I sanningens namn är antalet roliga på arbetsplatsen kanske 10 av 200, så sök er för guds skull inte hit i tron att alla sitter med pinnar i öronen när de jobbar.

Jessica sa...

Trots att mitt skrivbord inte står mer än ett stenkast (måste prova det ngn gn, btw...) från ditt, har jag lyckats att helt missa den här delen i dokusåpan Fredrik. Ni får skrika lite högre nästa gång, så kan jag kanske även få chans att lista ur vilka som är M och H (och om det nu var fler bokstäver inblandade).

/S

cicci n sa...

hahahahah jag dööör! om jag någonsin ska jobba i kontorslandskap vill jag göra det på ditt jobb.