2006-02-21

Persona: Sofie

Min första kontakt med Sofie fick jag på det postironiska communityt knasigt.nu där Sofie var upphöjd till så kallad guldmedlem. Senare sågs vi även IRL, då på en konsert med favoritbandet Pulp. Vi delade på ett enmanstält, upptäckte att vi vuxit upp några mil ifrån varandra och blev strax därefter kära. Det var med Sofie jag hade mitt senaste - och sista - monogama förhållande.

Sofie är intelligent, rolig (när hon vågar vara det) och lite väl mån om sitt utseende. Hon fixar mycket med sitt hår och är alltid spexigt klädd, alltid med femininitet och kraft som ledstjärna. Hon är djupt empatisk och en fantastisk vän som skulle vara en ännu bättre sådan om hon tänkte lite mer på sig själv och på sina egna behov. Dessutom är Sofie glad, pryd, retsam, förtjust i fjollor och i hemlighet förvånansvärt syndig för att komma från en släkt full av laestadianer.

Sofie bor i kollektivet Slottet i Hagsätra, pluggar på Stockholms Univer­sitet och siktar på att förr eller senare kanske ta en magisterexamen i genusvetenskap.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill också ha en persona. *cuts*