2007-03-04

Veckans citat (v 9, 2007)

Bertil Torekull och Expressen fortsätter att göra bort sig i debatten om Carld Bildts blogg. DN håller lite lägre profil och utrikesministern själv passar på att sätta några puckar till i det mål som farbror Torekull och Expressen lämnat vidöppet:

"Torgmöten måste ju betraktas som mycket tvivelaktiga. Oförberedda möten med journalister förefaller också farligt. Förstamajtal - dock inte aktuellt i mitt fall - skulle väl aldrig kunna passera. Elektroniska veckobrev - som jag haft i ett decennium - är väl definitivt olämpligt. Allmänna direktsändningar i TV borde också bli föremål för diskussion.

Jag ser fram mot den fortsatta debatten.

Och det kan inte helt uteslutas att jag tänker ta mig friheten att deltaga i den alldeles själv."

Samtidigt passar Blogge på att dra en tjusig parallell till Expressens ledarredaktions egna bloggande, varpå det kan tänkas att Expressen snart hjälper Bildt på traven med ytterligare något självmål. Det är faktiskt bara pinsamt att se hur gammelmedias journalister trasslar till det för sig när de försöker hävda sin egen makt som de enda rättmätiga förmedlarna av politiska budskap.

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: