2006-01-31

Det vackraste jag vet

En gång fick jag en tröja som rörde mig till tårar. Jag fick den av Felicia och dikten som pryder den är fortfarande det vackraste jag vet.

All my base

Idag slog det mig att jag inte riktigt vet var jag har min kära tröja, men när så är fallet vet jag att den är lätt att hitta - längst ner i min stora hög av t-shirts med nördiga tryck. Antagligen mellan NES-tröjan och B&S-tröjan. När jag kommer hem ska jag leta fram den och stolt bära den tills den måste tvättas.

3 kommentarer:

Andromeda sa...

oj, nu känner jag mig jättedum, men jag fattar inte vad det står på tröjan eller vad budskapet är.

snälla, säg att jag inte är dum...

p.s. kanske kan skylla på den lilla bilden (i motsats till stor bild alltså)

Fredrik Westerlund sa...

Du behöver inte känna dig dum. Det är snarare ett friskhetstecken att inte förstå sig på det här trycket.

#FF0000 är färgkoden för röd. #0000FF är färgkoden för blå. Dikten är alltså:

"Roses are red
violets are blue
all my base
are belong to you"

"All my base are belong to you" är en parafras på "All your base are belong to us", som i sin tur är en kackig översättning i ett tidigt japanskt tv-spel. "All your base are belong to us" har blivit ett bevingat uttryck som det skojats mycket med i nördiga gaming-kretsar.

Så tröjans tryck är världens nördigaste kärleksdikt.

Anonym sa...

Man ska inte förklara skämt, Freddi. Du skulle ha länkat till ED istället. MEN DET HADE VÄL FÖRSTÖRT DIN GULL-LIBERALA PKIMAGE!!!