2006-01-08

Persona: Felicia

Felicia och jag träffades på det första Queer Underground-möte jag bevistade. En tid och ett antal mail senare blev jag galet kär i henne - det är jag fortfarande - och sa hej då till allt vad tvåsamhet och monogami heter. Felicia har haft väldigt stor betydelse för mig i formandet av mina tankar kring kärlek, relationer och samlevnad.

Felicia har en väldigt hög lägstanivå, men är som många andra ändå rädd för att vara lat och misslyckas. Hon är rolig, smart, en smula dryg, otroligt vacker och kanske den bögigaste av de som står mig närmast. En del anser att Felicia är det hetaste dansgolvshångel Stockholm kan erbjuda och jag kan skriva under på både det och rykten om att en fest med henne sällan slutar med annat än sugmärken, fylla, leenden, dans och 2x120 gram kött på vägen hem.

Felicia bor på Söder, delar ut post på Lidingö och funderar på att göra karriär nu på en gång eller slå till och gå det psykologprogram hon så länge drömt om.

Felicia har en blogg som heter Get yer tits out.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan inte annat än hålla med om denna fantastiskt välskrivna beskrivning av Felicia. Men jag fattade inte det där med köttet.

Fredrik Westerlund sa...

Det har blivit något av en tradition att jag och Felicia, om vi festat tillsammans i närheten av Hornstull, äter en 2x120 gram tung hamburgare på Blondie Burger som avslutning på kvällen.

Anonym sa...

Ja det där med dansgolvshångel.. :)