2007-08-13

Re: Gå och dö!

Som om det inte vore illa nog, det där Expressen hittade på i går, följer de i dag upp med ännu ett tydligt budskap till de läsare som kanhända fortfarande är vid liv:

Rasa i vikt

Först dog den stackars Emma när hon ville bli smal, sedan skulle man gå sig smal och nu är det dags att plocka fram partnern och par-banta, rasa i vikt och dö, hela sexton kilogram lyckligare? Det är nämligen precis vad som skulle hända om jag och min partner skulle par-banta och rasa i vikt; vi skulle dö båda två.

Vad kan vi vänta oss av morgondagens Expressen?

"Hela listan" avdelning självmord? Att de uppbragt "slår larm" om ätstörningsepidemin och/eller den galopperande fetman? Att de i en "kvällstidningsförljugenhetschock" avslöjar att de själva skapar, återskapar och förstärker de normer som leder till det lidande de senare slår mynt av?

Jag kan knappt bärga mig.

Intressant?
Andra bloggar om:
, , , , , ,

2 kommentarer:

Dåcktor Erik sa...

Mycket bantning i Expressen. Men ändå har de en 'extra tjock' bilaga.

Anonym sa...

Jag äcklas utav den här bantningshetsen. Nog för att jag säkert skulle må bra av att gå ner några kilo men HALLÅ.

Det värsta är att jag nu fått se svart på vitt att vikthetsen faktiskt påverkar de yngre! Och då menar jag BARNEN.
Min åttaåriga lillasyster har tydligen börjat tänka på vikten...