2007-05-28

Re: Re: Attack mot Moskva Pride

En sista kommentar om det sorgliga i Moskva:

När det händer i Moskva är det lätt att slå ifrån sig, att stå och titta bort mot öst och se ett fobiskt fenomen som inte finns i sunda Sverige, att tänka att det är förfärligt att det hatas där.

Men det hatas i Riga, Warsawa och Stockholm också. Det hatas under Pride, på t-banan och i vardagen. Det hatas på högerkanten och det hatas bland vänsterextremister.

På 1970-talet kallade kpml(r) homosexualitet för borgerlig dekadens. På senare år anses det lingot omodern och nu är det västlig dekadens som gäller. När alla från olika läger möts för att hata kan det till exempel låta som i kommentarerna
här:

"Jag ser HBT-rörelsen som en form av amerikansk kulturimperialism och man bör nog använda batong mot denna form av dekadens-export."

"Till arrangörerna bakom dessa sexualparader i öst hör förutom de sedvanliga regeringsanknutna amerikanska ngo´erna också den ökända miljardären och samhällsomstörtaren George Soros [...]"

"Vissa motdemonstranter anser då att vad folk gör med varandra i sängkammaren och med vem bör stanna där oavsett om man kallar sig heterosexuell homofil bisexuell pederast nekrofil strumpfetichist eller vad det nu kan vara, att det gemensamma rummet inte skall vara så genomsexualiserat dekadent och rått som i väst."


Och så klart är de som tror sig vara goda, även de en smula homofoba:

"Jag har genom åren haft en massa HBT-människor runt mig. Det kan ju bero på att jag arbetat inom yrken där det inte är 'fult' att sluta låtsas om sina egna preferenser. Och ja, jag har både haft bögar och flator plus transingar på jobbet. Jag har t.o.m. umgåtts med några av dem på fritiden."

För övrigt väntar jag på att DN ska sluta att använda
prefixet homosex-.

Andra bloggar om:
, ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår förmodligen ingenting men då jag var i Köpenhamn för något år sedan med ett mindre barn så hamnade vi mitt i en arrangerad pride fesival av något slag.Den lille som jag höll i handen undrade ju varför det helt plötsligt vimlade av poliser på Köpenhamns största torg.Fick stå och hålla för grabbens ögon när lastbilar med homosexuella åkte förbi och visade både kön och mer därtill.Nu undrar jag bara.Vad ska detta syfta till !?.

SideShow Surfer

Heliotropen sa...

Sideshow surfer: På vilket sätt skulle barnet ha skadats av att se kön? Mina barn skulle nog ha skrattat åt det. Framför allt femåringen. Snoppar och kalsonger är till och med roligare än kiss och bajs.

Freddi: Vill man frossa i motbjudande kommentarer rekommenderas den här sidan: http://killerclownblogger.blogspot.com/2007/05/men-lille-vn.html

Vad hette den där regeln nu igen, som säger att alla argument i en debatt för eller senare kommer att liknas vid nazism?

Fredrik Westerlund sa...

"När en diskussion på internet blir längre, kommer sannolikheten att någon gör en jämförelse med nazister eller Hitler att närma sig 1."

Godwins lag

Heliotropen sa...

Snubben på den där sajten måste ha närmat sig någon slags rekord. Både i Godwin och i grumlig argumentationsteknik.