2006-05-31

Mycket får mer

Idag fick jag veta att jobbets resultatberoende bonus för första halvåret faller ut till 100 % och om det inte vore för att det handlar om ett fyr- eller i bästa fall femsiffrigt belopp skulle jag känna mig som en sådan där direktör med oskälig ersättning. Då skulle Wanja Lundby-Wedin kunna attackera mig för det eftersom LO som stor ägare i många stora företag röstar för alla bonusprogram och sedan kritiserar dem. (Jag får trösta mig med att det företag som betalar mig min lön, och min bonus, till hälften ägs av LO.)

Även om inte pengarna kommer förrän till midsommar (åh,
Helena, vilken midsommar vi ska ha!) firade jag genast genom att beställa I huvudet på John Malkovich (till min Charlie Kaufman-samling), The Aristocrats (till min Sarah Silverman-samling), Me and My Katamari (till mitt PSP) och Six Feet Under - Säsong 5 (eftersom jag vill se hur det slutar nu nu nu!).

Katten klagade på att jag inte ens tillfälligt höjt hennes levnadsstandard. Hon föreslog att jag skulle byta ut torrfodret mot lite vaktel, gåslever, löjrom, hummer och varmrökt röding, men efter att jag påpekat att hon redan får vässa klorna på soffan istället för på klätterträdet gick hon med på en något lägre grad av ökad lyx i sin tillvaro: Från och med dagens tömning av hennes låda, ska jag - istället för att använda kassar från ICA - bära ut hennes avföring i NK-påsar.

Andra bloggar om:
, , ,

5 kommentarer:

Kato sa...

Argh, jag vill också se hur det slutar! Jag röstar för SFUmaraton. Snela? ^ ^

(lol att koden för kommentaren är tjatty)

Kato sa...

varför rabblas siffror när jag klickar på rullstolsikonen, förresten?

Fredrik Westerlund sa...

Det är för att de visuellt utmanade ska kunna verifiera sin kommentar genom att skriva in de siffror de hör istället för att försöka skriva de bokstäver de inte ser.

Kato sa...

Och där har vi ett ganska bra mått på min brist på slutledningsförmåga. (Jag trodde det var någon sorts internskämt. väldigt internt)

Fredrik Westerlund sa...

Beep Beep Beep ... One, Six, Six, Four, Nine, Six.

LOL!!!1