2006-10-25

Ola Salo? Gilbert Gottfried!

Jag tycker fortfarande att en får skoja om allt och jag blir alls inte upprörd över det som någon kräsmagad typ räds ska skada de diplomatiska relationerna mellan Sverige och USA; att Ola Salo skämtade om att ett flygplan var på väg mot Vita Huset under firandet av den nya svenska ambassaden i Washington är ingenting som skakar mig i grunden.

Tacka vet jag
Gilbert Gottfried. Under Friars Clubs roast av Hugh Hefner, tre veckor efter den 11 september 2001, inledde Gottfried med att berätta att han inte kunde hitta något direktflyg - flighten skulle istället gå via Empire State Building. Publiken buade och ropade "Too soon!", varpå Gottfried övergick till att berätta en helt hysteriskt rolig (och riktigt kletig) version av The Aristocrats.

Gottfried avslutade med "They might have to clean this up for TV" och han klipptes också bort, helt och hållet, från tv-sändningen. Allt finns dock att beskåda i
The Aristocrats. Ola Salo kommer inte ens nära.

Andra bloggar om:
, , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kalla mig barnslig, men jag skrattade högt när jag hörde Salos skämt. Barnslig eller groupie eller groupiebarnslig, välj själv.

Fredrik Westerlund sa...

Eller barnslig groupie? Jag skrattade också åt Salos skämt, men jag skrattade ännu mer åt Gottfrieds. Jag finner dock fortfarande den förstnämnde mer attraktiv.

Anonym sa...

Att skämta om något ingår inte i sorgeprocessen, men väl i läkningsprocessen. Trodde amerikanarna läkt bättre. Eller är det svenska media som är upprörda å andras vägnar igen?