2006-09-20

Re: I ständig opposition

Rätta mig om jag har fel, men det här är väl första gången sedan 1982 som Sverige styrs av en majoritetsregering? Dessutom är det definitivt första gången någonsin en borgerlig regering får ett hela fyra år långt mandat till sitt förfogande. Det innebär att en kan ställa höga krav på handling och förändring.

Det finns många stora och små frågor att börja med direkt. Utanförskap, oavsett om det beror på arbetslöshet, förtidspensionering eller hittills undermålig integration, är en av de viktigaste att ta tag i. Dessutom ska vi självklart genast övergå till att räkna arbetslöshet som Eurostat gör det, sparka det inbyddga systemfelet Bo Bylund, reformera och snarast konkurrensutsätta Ams, sälja ut några bolag som det inte är vettigt att staten äger och ifrågasätta ett och annat monopol. Med mera.

Min första, om än inte min största, fråga är den gamla kära hederliga trängselskatten, men den förtjänar ännu ett helt eget inlägg. Det får bli imorgon, ty då har jag firat i tre dagar och då är jag redo att börja slåss igen.

Andra bloggar om:
, , , ,

Inga kommentarer: