2006-09-05

Åh, Google!

Jag älskar Google! Jag blundar för att de hjälper den kinesiska staten att censurera Internet och spärrar istället upp mina blå ögon inför alla funktioner och all kreativtet. I min drömvärld är Google en spännande arbetsplats där alla har jätteroligt hela dagarna, något som då ständigt resulterar i briljanta idéer.

I min
Gmail har jag 6.245 meddelanden varav 313 med tunga bilagor och det är ändå bara 24 % av de 2,8 GB jag får använda. Alla mail har en till flera etiketter och sökoperatorerna hittar dem var de än är. Jag använder Google Desktop, Google Gadgets och framför allt googlar jag allt och alla hela tiden.

Jag
kalkylerar, valuterar, konverterar, definierar, spekulerar och kollar vädret i Seattle när jag längtar dit. Sedan Shan upplyste mig om det igår, hjälper mig Google även med att hedra Douglas Adams minne genom att påminna om meningen med livet, universum och allting.

Andra bloggar om:
, ,