2006-08-10

Landskapsperversioner

Snart har det gått ett halvår sedan jag stolt presenterade den officiella listan över Svea rikes Landskapsfunktionshinder (uppföljning här). Jag fick mycket uppmärksamhet för tilltaget, men en av mina förhoppningar kom på skam - ingen tog vid genom att prestera en egen lista över nya symboler att lägga till mina funktionshinder samt de redan existerande vapen, djur, blommor, svampar, fiskar, stenar, fåglar, insekter, mossor, äpplen, grundämnen, stjärnor och stjärnbilder som varje landskap så ömt vårdar.

Det är därför med stor glädje jag mottagit beskedet om att Shan nu begåvat de 25 svenska regionerna med ännu en av de symboler de så länge saknat:

Den kompletta listan över Sveriges landskapsperversioner!

Jag har fått äran att välja Lapplands landskapsperversion, så den var ingen överraskning, men jag skrattade gott åt Medelpad och Öland (den senare för den underbara korsreferensen till funktionshindret).

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: