2006-09-13

Vem tycker jag sämst om?

Med anledning av alla arga skriverier om statsminister Göran Persson, fick jag idag frågan om han är den jag ogillar allra mest. Svaret är: Nej, alls inte, jag hatar inte Göran Persson, åtministone inte tillnärmelsevis så mycket som jag avskyr Marita Ulvskog.

De ledsna ögonen, den gnälliga rösten, den ohemula retoriken; att förlora ett demokratiskt val är en statskupp och att en liberal loggar in på socialdemokraternas nät gör liberalens partiledare till våldtäktsman. Mitt blodtryck skjuter i höjden så fort jag ser, hör eller ens tänker på Marita Ulvskog.

Och då är jag ändå en väldigt godhjärtad människa som gillar alla och älskar många.

Förutom när det är krig, förstås, och jag anser mig ligga i krig mot Marita Ulvskog. För den som är mer intresserad av det privata än det politiska, kan jag rekommendera bloggkriget mellan mig och
Helena. Hennes attack här, mitt försvar här.

Andra bloggar om:
, , , , , ,

7 kommentarer:

The Blogger Formerly Known as Ensamma Mamman sa...

Håller med dig till 100%. Mer. Det är något med Ulvskogs indignerade min som går mig på nerverna. Andra politiker ger åtminstone intrycket att de gör skillnad på sak och person, men Marita utstrålar en så moralisk överlägsenhet och självbelåtenhet, så att alla inläggen blir personliga påhopp, långt utöver vad partisekreterarrollen kräver.

Och jag är också en och förstående människa, tillika mor.

Anonym sa...

Hata är ett starkt ord...

Fredrik Westerlund sa...

Inte när det gäller Marita Ulvskog...

Victor sa...

det som skrämmer mig är att du samtidigt kan misstänkas för att ha någon form av varma känslor till jan björklund. han är nämligen komplett_galen.

Fredrik Westerlund sa...

Så här mellan dig och mig (och alla andra som läser det) kan jag försäkra dig om att jag inte hyser varma känslor för Jan Björklund.

Anonym sa...

Om du hatar Ulvskog, vad hyser du då för känslor för Annika Billström?!

Fredrik Westerlund sa...

Kalla, men inte lika kalla.