2006-07-31

Semesterblogg #12: Författande

Min semester är nu officiellt över och jag använder denna min sista semesterblogg för att avslöja lite om mina planer för framtiden.

Vad hände med mina författarambitioner? frågar jag mig själv ibland. De finns kvar och frodas, om än långsamt och lite längre ner i mitt grumliga medvetande. De är alls inte lika pretentiösa längre och eftersom jag förlorat en del av min hybris, eller åtminstone sett den komma och gå i perioder, är jag inte längre lika övertygad om att jag snart kommer att tilldelas Nobelpriset i litteratur. Dock är min första roman redan uttänkt och det enda som återstår är att skriva den.

Titeln, som jag hämtat från en livsmedelsförpackning, är:
Små krispiga kronärtskockshjärtan från Apulien

Nu kanske du tycker att det låter som något som med hög hastighet dryper ut ur Kajsa Ingemarsson(s giftiga penna)? Just så; jag ska skriva chic lit och jag ska göra det bra! Jag ska hatas av en enig kritikerkår och jag ska ligga etta på Pockettoppen. När journalister ställer mig inför påståenden som "boken fick ju ett svalt mottagande i pressen..." ska jag lägga an ett Kjell Sundvallskt grin och svara "det är tråkigt att man ska känna ett behov av att kritisera min bok när så många människor läst och älskat den".

Andra bloggar om:
, , , ,

Inga kommentarer: