2006-05-17

Lugn och fin

I vanliga fall är jag så stoisk och mesig att jag måste börja dagen med att tugga taggtråd, örfila mig själv och lyssna på Rage Against the Machine på vägen till jobbet - allt för att jag ska våga höja rösten mot tävlingsinriktade konsulter och ha modet att köra över bakåtsträvande anställda.

Den senare gruppen kolleger gjorde mig igår så upprörd att jag slog personligt rekord i högt blodtryck (200/125 jämfört med mitt vanliga 100/50). Dagens frukost fick därför bli en stor burk betablockerare i varm nyponsoppa, något som jag intog under tiden jag lyssnade på Sudda bort din sura min med Gullan Bornemark. Sedan gav jag mig själv en avslappnande massage innan jag på vägen till jobbet stannade till för att lukta på blommor och lyssna till fåglarnas sång.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Sötnos, det är för enkelt. Det är ingen match att mobba dig längre!

Anonym sa...

om jag inledde dagen med "sudda bort din sura min" skulle minst en person eller ett djur bli mördat på min väg till jobbet.

jag blir sugen på att slå nån bara av att höra titeln.

Fredrik Westerlund sa...

hoelena: Pyttsan!

anfield: Jag blir munter av barnmusik, glad av Broder Daniel och lugn av Chemical Brothers.

Fredrik Lindholm sa...

Tvära kast...

Fredrik Westerlund sa...

fredrik: Ja, men det piggar bara upp - i vanliga fall är jag alldeles för jämn i formen.