2006-04-02

Färdigflyttad

Efter två intensiva dagar med tacknämlig hjälp från stora delar av min bekantskapskrets (tack alla!), är jag helt färdigflyttad: Allt är uppackat, flyttlådorna är ihopvikta, var sak på sin plats. Jag trodde att det skulle ta mig veckor att bli klar med allting, men då tänkte jag inte på att jag är ett under av effektivitet. Skrev jag effektivitet? Jag menar mani.

Den bästaste av alla braiga flytthjälpare stannade i tolv timmar. Hon bar och packade upp med väldig fart, hon drev med mina mest anala sidor genom att ställa alla mina kryddor i bokstavsordning och hon skapade hemtrevnad genom att ta fram värmeljus och koka te innan hon satte sig i soffan för att virka. Hon är ett bästebär.

Själv är jag fylld av djup tillfredsställelse. Jag älskar mitt nygamla hem och redan igår insåg jag att jag aldrig känt mig lika hemma på botten­våningen som jag gör på två trappor. Balkongen är åt rätt håll, badkaret är djupt och inkaklat, och framför allt känns allting jag och mitt och precis som jag vill ha det och jag vill bo här nu och för alltid, eller i alla fall tills jag inte längre vill bo här.

1 kommentar:

cicci n sa...

hur bär du dig åt? jag flyttade in i december och har inte packat upp än.
å andra sidan städar jag allmänna utrymmen hos mig och andra med en sällan skådad glädje.