2006-01-30

Pulp Fiction en gång för mycket

Av att döma på nedanstående mail - slutet av en hetsig konversation mellan mig och en vän - har någon sett Pulp Fiction åtminstone en gång för mycket.


jävla fint mail fred och det bevisade precis det jag alltid tyckt och tänkt om dig, nämligen att du är en kille som man kan säga till om något känns fel, snacka allvar med och sen gå vidare med ett leende på läpparna. du och jag är nog två av väldigt få människor som gör som djuren - säger till på skarpen när något är fel och ett par sekunder senare är det ur världen.

du och jag är som marsellus och butch - du säger "motherfucker!" och sen kör jag på dig. resten av tiden jagar du mig runt hejvilt skjutandes. vi hamnar hos maynard. jag haffar dig och säger "well, somebody is gonna get their motherfucking HEAD blown off!". vidare hamnar vi i ett rapescenario där det dessvärre är du som får ta emot där bak av zed. som tur är hittar jag en katana som jag snittar maynard med. jag steppar aside och du skjuter kuken av zed som sedan lever illa in agonized pain, medieval style. efter det är vi vänner igen. förrutom att jag förlorar all my LA privileges.

Det är uppfriskande att bråka om någonting och bli vänner igen in two shakes of a lamb’s tail.

1 kommentar:

Victor sa...

är det inte "lion's tail"?

*fniss*