2006-01-26

Ett nej är ett nej är ett nej

Som jag tidigare avslöjat i min Qruiser-dagbok kunde Sofie Wahlström, hon som i Expressen kallats för "ledande asexuell i rörelsen som skakar Pride-veckan", en gång höras säga "jag älskar med hela svenska folket".

Massmedias intresse för asexualitet och Sofie har sedan Pride 2005 varit fortsatt högt och söndagen den 22 januari publicerade
Göteborgs-Posten ett helt uppslag om asexualitet. Journalisten Helena Berglund gör där ett utmärkt jobb och tillsammans med en ovanligt nyanserad sexolog, Lars-Gösta Dahlöf, resulterar det i det hittills bästa reportaget i ämnet. Jag skrattade dock högt när jag läste följande citat:


- Jag tycker om att gosa och hångla, men det räcker för mig. När jag dejtar en person är jag tydlig med att jag inte är intresserad av sex. Och än så länge är det ingen som dragit sig ur.

Ingen som dragit sig ur trots att hon varit tydlig med att hon inte är intresserad av sex? Jag är medveten om att det är mina associations­banor och torra humor med dragning mot billiga ordvitsar som gäckar mig, men jag kan inte hjälpa det:

Vad hände med ett nej är ett nej är ett nej?

3 kommentarer:

Linnea sa...

Men hallå, vart hittar en själva artikeln då? För jag har försökt med typ alla sökord nu och hittar inte. :)

Fredrik Westerlund sa...

Tyvärr verkar det inte som att GP har publicerat artikeln på nätet, men det ryktas om att någon driftig själ ska scanna den och lägga upp den.

Linnea sa...

finfint! lägg in en länk då, tack! :)