2007-08-17

Re: När jag misshandlar en gammal tant

What are the odds?

Redan dagen efter
mitt möte med Yankees-tanten möter jag ännu en. Den här är något yngre, jag gissar på cirka 75 år, och istället för en rosa keps med vit logotyp är kepsen vit och klubbens emblem rött. Den här New York-dominansen är tydligare än mer allvarlig än jag tidigare fruktat, men att möta två pinstripes-tanter två dagar i rad och båda två sitter mitt emot mig på samma tunnelbanelinje till samma station?

Jag reagerade kraftfullt, naturligtvis. Strike two.

Nu fattas det bara att det dyker upp någon i den klassiska mörkblå kepsen. Gärna någon riktigt gammal, kanske lite ledsvag, helst reumatiker och lite lagom försvagad av undernäring. Då ska väl till och med jag kunna vinna en omgång ultimate fighting mot skrället och registrera min första strikeout.

Intressant?
Andra bloggar om:
, , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

På rom bara!