2007-03-26

Världens modernaste land

För nitton år sedan gjorde Hayao Miyazaki den fantastiska sagan Tonari no Totoro (Min granne Totoro). På fredag har den premiär på svenska biografer. Här går det undan!

(Men tack till älskade Triangelfilm, som har rättigheterna till flera Miyazaki och planerar att visa en ny varje år. Jag har sett dem alla och just Totoro har jag tittat på så många gånger att jag tappat räkningen. Som kuriosa kan nämnas att det är den enda barnfilm jag har haft sex till, men det berodde mer på sällskapet än på filmen.)

Andra bloggar om: , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Min första reaktion blir då att tänka någonting i stil med hur gammalt var sällskapet då, tio?

//JJ

Fredrik Westerlund sa...

Haha, nej! Bara några år yngre än jag och jag var nog 27.

Unknown sa...

Är det du och jag som haft sex till den? Det vore verkligen så typiskt oss.