2007-03-08

Nya tider, nya vägmärken

Den föränderliga och allt mer globaliserade värld vi kör omkring i, kräver nya vägmärken för att råda bot på den förvirring som just nu råder på vägarna.

Inga bönder bland våra folkvaldaInga bönder bland våra folkvalda införs för att tydliggöra centerpartiets nya profil. Kärnkraftmotstånd och gödseldoftande folkdräkter byts ut mot plattskatt och krig mot anställningsskyddet samtidigt som partiets hjärta flyttas från Högsjö till Stureplan.

Skoterraggare på vägSkoterraggare på väg togs skyndsamt fram när de plötsliga snöstormarna i Skåne gav två män idén att köra skoter genom centrala Malmö. Vägmärkets giltighetstid har senare förlängts som följd av att både Skellefteå och Björklöven är klara för Kvalserien.

Förbjudet att spela PongFörbjudet att spela Pong är den första i en serie panikreaktioner från utdöende 40-talister som fått för sig att beroende av tv-spel och internet är minst lika farligt som de tror att beroende av narkotiska preparat är.

Samsyn kring den svenska modellenSamsyn kring den svenska modellen slår fast att det inte spelar någon roll från vilket håll ett parti kommer - så snart de hamnar i regeringsställning måste de ändå sänka farten, lägga sig mitt på vägbanan och krypa fram i knapp styrfart.

Varning för att komma hem efter en lång dag på jobbet och mötas av ett barn som gläds vid åsynen av en efterlängtad förälder innan båda körs ihjäl av en galen granneVarning för att komma hem efter en lång dag på jobbet och mötas av ett barn som gläds vid åsynen av en efterlängtad förälder innan båda körs ihjäl av en galen granne är en del av en pilotstudie av mer situationsspecifika vägmärken.

Mer om de nya vägmärken som införs finns här och här.

Andra bloggar om:
, ,

7 kommentarer:

Patrick sa...

Du är rolig. Jag tror att jag har lagt in en kommentar om det tidigare någon gång, men det kan vara värt att göra igen :-)

Anonym sa...

Ja men vad skulle livet vara utan lite halmbalar här och var och en LRF kepa på hatthyllan? :)

Anonym sa...

Hej!

Ramlade in på din blogg via en annan bloggare. Jag håller på med ett projekt som jag tror att du skulle vara perfekt för. Har du möjligtvis en e-mail jag kan nå dig på?

Fredrik Westerlund sa...

Du är välkommen att kontakta mig på fredrik.westerlund(at)gmail.com

Anonym sa...

Kul! "Samsyn kring den svenska modellen" var klart mest träffande.

Anonym sa...

Ja, du är rolig, fast jag skrattade (ännu) mer åt Bodström och Nelson. :)

Anonym sa...

lol