2007-03-28

<3 Magdalena Ribbing!

Magdalena Ribbing, folkvettsexpert, besvarar en av mänsklighetens stora frågor: Ska toalettringen lämnas ner- eller uppfälld?

"Man kan tycka att det är rimligt att fälla ner toalettring och lock eftersom det är så toaletten ska se ut. Men ungefär hälften av toalettanvändarna är män och fäller i förekommande fall upp ringen vilket den andra häflten av användarna är tacksam över. Hälften ska alltså fälla upp den så kallade fjölen och hälften fälla ner den.

Denna syssla borde fördelas jämt mellan könen i jämställdhetens namn så att varannan besökare fäller upp och varannnan fäller ner oavsett hur sagda toalett ska brukas eller har använts. Ett förslag är ett schema på din och din pojkväns toalett, där ni kryssar i vem som fällt upp respektive ner senast så att det inte råder någon tvekan om vem som är mest jämställd."

Hela svaret här.

Andra bloggar om: , ,

13 kommentarer:

Anonym sa...

*asg* Ribbing rockar fett!

David sa...

Ribbing diskriminerar sittkissarmän :(

Fredrik Westerlund sa...

Hm, bra poäng. Det är på tiden att någon står upp för sittkissarna! Jag börjar:

Jag heter Freddi och jag är en sittkissare.

David sa...

Jag heter David och jag är en sittkissare!

David sa...

(det här är början på något stort)

Fredrik Westerlund sa...

(Det tror jag också, men jag kanske borde ha gjort en egen post om det?)

Unknown sa...

Något jag noterat i min bekantskapskrets: feministiskt medvetna män sitter ned och kissar. De andra står.

Fredrik Westerlund sa...

Du är säker på att du inet bara blandar ihop "feministiskt medvetna män" med "bögar"?

Jag har för mig att jag hört något om att urinblåsan töms bättre om man sitter ner och att detta skulle vara bättre för prostatan. Någon som vet om det stämmer?

Heliotropen sa...

Ja, det är bättre att sitta, eller snarare huka! Min man sitter också. Jag tror inte att han är bög.

Anders Wallner sa...

Jag heter Anders och jag är en sittkissare.

Och det är helt rätt, genom att sitta ner får kroppen en bättre möjlighet att tömma blåsan - vilket i sin tur leder till mindre risk för urinvägsinfektion.

Avhandlade det i augusti 2006 :)

Johanna sa...

Var bara tvungen att spinna vidare på ämnet...

Fredrik Westerlund sa...

^___^ Du får be några av dina kursare att komma ut som sittkissare. Det kommer att bli större än det där rosa bandet...

Robert Cumming sa...

Dagens vem-som-är-mest-jämställd-blogginlägg har dock Matti på Sedlighetsroteln skrivit.