2006-09-20

Run Forrest, run!

För den som har sett mig gå kan det te sig en smula underligt att jag tog en springnota igår, men det gjorde jag. Det var alls inte medvetet - jag glömde helt enkelt bort att betala - och idag gick jag tillbaka för att göra rätt för mig.

Hovmästaren blev förvånad och hämtade kökschefen. Kökschefen blev förvånad och sade att det var första gången någonsin som någon kom tillbaka för att betala en nota de kommit undan. Som tack för den sena betalningen fick jag ett presentkort på en ny måltid.

För ett par år sedan beställde jag två Gameboy-spel från
Webhallen. De tog betalt för två spel, skrev två spel på fraktsedeln, men packade galet och skickade mig två spel plus två Gameboy Advance-SP-basenheter (Zelda edition). Det var alldeles för mycket för att rycka på axlarna åt, så jag gick till deras butik och visade vad jag fått.

Killen i kassan blev förvånad och hämtade butikschefen. Butikschefen blev förvånad och sade att det var första gången någonsin som någon kom tillbaka för att lämna tillbaka något de fått utan att betala för det. Som tack för ärligheten fick jag välja tre spel till valfri konsol.

Var snäll.

Andra bloggar om:

Inga kommentarer: