2006-07-31

Tema Pride: Gaymers

King of All CosmosLagom till Stockholm Pride bjuder de sköna lirarna på GayGamer.net på årets kanske allra viktigaste (nåja) lista, nämligen Top 20 Gayest Video Game Characters.

Det är med ett rosa leende på mina läppar som jag hälsar Raphael Sorel från Soul Calibur välkommen till tjugondeplatsen och finner Silent Hills Cybil Bennet, "the hottest dead lesbian leather motorcycle cop", på platsen ovanför. Att Tingle (Zelda) toppar listan känns kanske rimligt för många Nintendoiter, men borde inte King of All Cosmos (Katamari-serien, se bild) belönas med något lite finare än en hedrande femteplats?

Han är bitchig, svulstig och så mycket drama en någonsin kan orka med. Han klär sig i tights och har en mycket tydlig bulge. Han talar i pluralis majestatis, men framför allt: han kan blåsa regnbågar ur sin mun. King of All Cosmos är min gayigaste TV-spelskaraktär. Evar!

Dagens Pride-program bjuder på utsökta karameller i
Pride House. Jag jobbar hela dagen och får nöja mig med att lite motvilligt tacka nej till releasefesten för Birgitta Ohlssons personvalskampanj för att istället höra Tiina Rosenberg invigningstala, Helena Sandström skoja och Billie the Vision & the Dancers spela och sjunga om den prostituerade transpersonen Pablo. Pride House är Pride. Tro aldrig något annat.

Andra bloggar om:
, ,

Inga kommentarer: