2006-07-24

Semesterblogg #8: Norrland

En trehjulig sparkcykel utrustad med GPS. Bara en sådan sak.

Jag använde den för att ta mig till föräldrarnas bastu. När jag skulle ta mig därifrån igen hade min lillebror antagligen befarat att jag skulle vara onykter, ty sparkcykelns GPS visade "Hem", ett slags kompass med rätt riktning markerad samt "71,4 meter kvar".

(Nu är jag tillbaka i Stockholm, men jag har fortfarande semester och då är det fortfarande semesterblogg som gäller. Inga långa, kloka texter att vänta än på en vecka - om ens då! Jag ska mjuka upp mig själv med att läsa den längsta post min RSS-läsare fångat upp under min bortavaro - Rasmus Fleischers Kortslut inte din kompass: Hizbollah måste besegras! När jag orkat mig igenom den är jag kanske mogen att skriva lite oftare och lite längre igen.)

Andra bloggar om: , , , ,

1 kommentar:

Felicia sa...

Välkommen tillbaka. Vi får ta Max någon dag. Puss!