2006-06-05

Tjuvnyp i piratkriget

I debatten kring tillsaget mot The Pirate Bay har det dykt upp ett och annat humoristiskt inslag. Av dem är det här mina tre favoriter.

3. Henrik Pontén, Antipiratbyråns jurist, till Expressen: "Det finns positiva saker med den här saken också. Här har 500 datanördar fått komma ut och få frisk luft. Ur folkhälsosynpunkt är det strålande." (Jag deltog i demonstrationen i Stockholm och jag får nog ge Henrik Pontén rätt - det var den blekaste samling människor som någonsin skådats.)

2. Johanna Nylander, liberala ungdomsförbundet, försöker ordna tillstånd och arrangera demonstrationer samtidigt som arga hackare sänker polisens hemsida genom en överbelastingsattack. Hon skriver då i sin blogg: "Efter en massa strul med demonstrationstillstånd då polisens hemsida inte fungerat som den skall, så är det i alla fall definitivt en demonstration i Göteborg senare idag."

1. Oscar Swartz, Banhofs grundare, bloggar om att en av de i räden gripna visar sig vara svår att förhöra; han simulerar ett sammanbrott och erkänner sedan, med gråten i halsen, mordet på Olof Palme.

Andra bloggar om: , , , , , ,

7 kommentarer:

Fredrik Lindholm sa...

"Efter en massa strul med demonstrationstillstånd då polisens hemsida inte fungerat som den skall, så är det i alla fall definitivt en demonstration i Göteborg senare idag."

Ondskan bär på fröna till sin egen förstörelse.

Kato sa...

LOL @ Pontén!

Men jag förstod inte varför Nylanders inlägg var roligt? Är jag dum? Är klockan för lite? Har någon snott tartexen? Kram?

Fredrik Westerlund sa...

Roligt och roligt, men att hemsidan inte fungerade som den ska berodde ju på att människor som skulle kunna tänkas vilja gå på demonstrationen sänkte polisens hemsida och det blev därför svårare att ordna tillstånd.

Joacim Persson sa...

Polisen kunde ju avtala med PRQ om spegling där, så slipper vi en massa strul med nedlastade servrar.

Anonym sa...

"fredrik lindholm said...
... ondskan bär på fröna till sin egen förstörelse..."

Jag förstår inte.
Är du gravid?
Är du inte av manligt kön?

Fredrik Westerlund sa...

Joacim: Ja, det är väl en alldeles ypperlig idé? ^_^

Fredrik Lindholm sa...

Jag diskuterar inte med anonyma personer. Inte ens om jag vore ondskan själv skulle jag göra det.