2006-05-03

Var är ni, Sony MDR-V500DJ?

Sony MDR-V500DJI lördags spelade jag skivor på Anna-Karins födelsedagsfest på Södra Teatern.

Egentligen skulle jag bara spela på den privata festen och inte när de öppnade portarna för allmänheten, men personalen tyckte att jag skötte mig bra och jag fick fortsätta. När jag till slut vek ner mig i brist på mer musik att spela, packade jag ihop mina grejer och gick.

Mina älskade hörlurar, mina Sony MDR-V500DJ, glömde jag dock att stoppa ner i ryggsäcken och de blev därför kvar i DJ-båset. Hjärtbrusten, förtvivlad och irriterad på mitt eget ovanliga slarv kontaktade jag personalen för att efterlysa mina lurar. De hittade dem inte, men väl ett par sketna TDK MP100 och undrade om de var mina.

Jag skulle inte tro det.

Någon har uppenbarligen bytt upp sig och jag vill inte byta ner mig, så nu får jag bita i det sura och lägga ohemult mycket pengar på ett par nya hörlurar.

4 kommentarer:

Victor sa...

oh my god. jag har likadana, fast silver. I feel your pain.

Fredrik Westerlund sa...

Tack för ditt deltagande i min sorg.

Anonym sa...

Trist att inte alla har känsla för mitt och ditt, men för att lindra din smärta över denna onödiga och oförutsedda utgift påminner jag dig om dessa rader, som väl torde aktualiseras inom kort:

"Jag får 9.876:- och det samma vecka som jag kommer att få högre lön + retroaktiv löneförhöjning för sex månader bakåt + den första av årets tre bonusutbetalningar = en sjuhelvetes massa pengar på en och samma gång. Jag sparar duktigt året runt, så när jag får extrapengar tar jag mitt ansvar för bruttonationalprodukten genom överflödskonsumtion"

Kram H

Fredrik Westerlund sa...

Ha ha, ja, där fick jag allt så jag teg, va? Jag har redan köpt nya hörlurar, så de nya pengar kan användas till annat.