2006-05-13

Grattis på födelsedagen!

Jag inledde min födelsedag med att öppna ett paket från mamma, pappa och lillebror: en t-shirt och pengar. Därefter åt jag frukost med katten, som dagen till ära fick skinka till torrfodret, innan jag åkte till jobbet och under arbetsdagen firades jag med sång, glass och finkaffe.

På kvällen var det firmafest (inte till min ära) med tema disco och min outfit var spektakulär. Jag hade en vit och lite glittrig sparkdräkt med utsvängda ben, en svart peruk med kort page och det snyggaste smink jag någonsin haft (tack Moa!). När rösterna i tävlingen om bästa klädsel räknats stod det klart att jag blev tvåa i både "Bästa manliga" och "Bästa kvinnliga", och jag belönades därför med ett specialpris efter en kort motivation om det heteronormativa samhället och att alla inte passar in i dess ramar. Jag var mycket rörd.

Värt att notera är att mina ex-partners föräldrar och syskon gratulerade mig i betydligt högre grad än vad ex-partnerna själva gjorde. Det är en bekräftelse något jag länge anat, att jag är betydligt bättre som ljuv svärmorsdröm än faktisk livskamrat.

Inga kommentarer: