2006-03-27

Re: Freudiansk transparens

Under den helg som gått har jag fotograferats ännu mer, ätit världens godaste vegetariska sushi (och det i trevligt sällskap), packat ner nästan allt jag äger i lådor - och lyckats med ännu en uppvisning i freudiansk, eller åtminstone ofrivillig, transparens.

Bakgrunden är att jag ska flytta på lördag. Jag är upptagen så gott som varje vardag fram till dess och jag var därför tvungen att packa det jag kan undvara i förväg. Jag fyllde låda efter låda och allting försvann ner i dem, eller i alla fall allting som jag inte behöver under veckan. Köket är bra att ha kvar när jag blir hungrig, tandborsten får ligga framme för att användas två gånger per dag och såväl PSP som iPod förvaras alltjämt tillgängligt. Dessutom lämnade jag lite annat som jag vill bruka de närmaste dagarna.

På detta tänkte jag alls inte när det trevliga paret som jag ska byta lägenhet med kom förbi för att stämma av detaljer och planera hur de ska möblera sitt nya hem. Jag gick runt tillsammans med dem och de var imponerade av hur mycket jag röjt - tomma ytor i tomma rum gjorde att det lilla som finns kvar syntes mycket tydligt. Det var först vid det tredje besöket i sovrummet som jag insåg att de förutom att lägga märke till tallrikar, tandkräm och teknikprylar kunde notera att det enda som låg kvar vid sängen var tre BDSM-anstrukna sexleksaker och några kondomer.


Riktigt så transparent har jag aldrig haft intentionen att vara gentemot mina grannar, men åt det finns ingenting att göra nu. Det är till och med lite rättvist att paret på två trappor får lite att prata om eftersom de, till skillnad från folket i huset mitt emot, aldrig har chansen att se in genom mina stora sovrumsfönster. Dessutom bjöd tjejen tillbaka med en liten berättelse om den besvärliga urinvägsinfektion som plågat henne i ett par veckor, så det känns som att vi har lärt känna varandra nu.

2 kommentarer:

cicci n sa...

hahahahahahahaha jag dööööööööööööööööööör!!!!!!!!!!!!!
HAHAHAHAHAHAAHAHAHA!!!!!!!!

Anonym sa...

haha, urinvagsinfektion mot sexleksaker - horru jag tror att du var den som blev shortchanged den har gangen (jag skulle ha skrivit drog det kortaste/langsta straet istallet for amerikanskt uttryck om jag bara kunde komma pa om kortaste eller langsta betydde att man fick mindre).