2006-01-27

Siffror 060127 09:48

Hälsoprofilbedöming av Stockholm Medical Office

Längd: 168 cm
Vikt: 50,5 kg
BMI: 17,89
Skelettvikt: 10,0 kg
Fettfri kroppsvikt: 50,0 kg
Undre viktgräns: 55 kg
Övre viktgräns: 65 kg
Blodtryck: 100/50
Vilopuls: 49

Dessutom EKG, urinprov och blodprov med väldigt goda resultat, men hon som undersökte mig var inte klockren. Sedan jag hade kryssat i rutan "sammanboende" var jag upprepade gånger tvungen att korrigera henne när hon ställde frågor om min "fru".

Dessutom är det väl rätt uppenbart att jag borde väga mer?

Hon mätte mitt skelett och räknade ut min fettfria kroppsvikt - i hennes ord det jag skulle väga om jag var extremt anorektisk och inte hade ett uns fett på kroppen. Sen kommer hon fram till att den vikten är ett knappt halvkilo under min nuvarande vikt och konstaterar att det är positivt att jag inte har några överviktsproblem. Att väga för lite verkar vara en non-issue inom företagshälsovården. Faktum är att jag till och med fick med mig några kostråd: inget vitt bröd, mindre socker, mer fibrer. Pyttsan.


Partpolitiska sympatier enligt Ungt val

Folkpartiet: 81 %
Miljöpartiet: 67 %
Centerpartiet: 64 %
Vänsterpartiet: 60 %
Socialdemokraterna: 50 %
Moderaterna: 47 %
Kristdemokraterna: 44 %

Jag hoppas verkligen att de 19 % jag inte har gemensamt med (fp) är rasismen, skolpolitiken och vissa medlemmars totala blindhet inför strukturella problem. Att (mp) är mitt andraval känner jag mig bekväm i, men jag är lite förvånad över att jag scorar så högt på (v). Ett test bestående av 10 viktade frågor kanske inte säger allt, men resultat i stort stämmer ganska bra.

6 kommentarer:

Anonym sa...

vi är lika långa, jag väger tio kilo mer. HÄPP!

Fredrik Westerlund sa...

Å andra sidan är jag säkert minst tio procent mer folkpartist än du.

Anonym sa...

v 98%
s 61%
Mp 94%
Kd 18%
C 35%
Fp 37%
M 0%

Anonym sa...

frida: grattis till att scora 0% (m)

Anonym sa...

frida: Vi fick precis samma resultat i testet! Whee.

Imponerande för att vara en sajt bekostad av Svenskt Näringsliv. Bortsett från starta eget företag-reklamen överst på varje sida känns sajten ganska neutral.

Anders Wallner sa...

Hey, vad är fel med att starta eget? Låt kidsens kreativitet flöda. För övrigt är även jag bekväm i att Fredrik i princip är mp-ist. Puss!