2006-10-12

Den av er som är fri från synd ...

... skall kasta första stenen på henne.

Jag är, precis som
Dennis, lika upprörd över att Cecilia Stegö Chilò inte har betalt TV-licens som jag vore om migrationsminister Tobias Billström hade gömt flyktingar.

Isobel Hadley-Kamptz skriver så bra att jag känner att jag inte har något att tillägga, bortsett från tre små reflektioner:

- Om jag räknar på min inkomst som
Dina Pengar räknar på Maria Borelius inkomst, tjänar jag också "miljoner". Någonstans mellan fyra och fem miljoner, närmare bestämt, om det är tioårsperioder som gäller för inkomstberäkning, alltså mer än Borelius gjorde under 90-talet.

- Om jag någonsin skulle vara aktuell för en ministerpost finns det mycket att berätta för statsministern och massmedia. Det finns inte en chans i helvete att folk som inte skolats till ministrar från barnsben någonsin kan förväntas ha ett helt prickfritt förflutet.

- Jag betalar TV-licens och har så gjort sedan jag flyttade hemifrån. Jag är dock varken stolt eller nöjd.

Andra bloggar om:
, , , ,

Inga kommentarer: