2006-01-08

Persona: Mamma

Mamma är min mamma och vi lärde känna varandra den 12 maj 1977. Hennes betydelse för mitt liv kan knappast underskattas och jag är henne evigt tacksam för allt hon gjort för mig, särskilt att hon lärt mig att jag kan göra vad jag vill om än på mitt eget sätt.

Mamma är Sveriges mest framgånsrika hundkörare (Pulka Style) genom alla tider och hennes svaghet för new age gör att hon alltid har några olika eteriska oljor hemma - en vet ju aldrig vilka stjärntecken oväntade besökare kan ha och dofterna bör anpassas därefter. Mamma är envis, empatisk och ser något gott i varje människa. Hon är förskollärare, väldigt vältränad för sin ålder och bland mycket annat ihågkommen för att ha presterat 17 mjölk- och vetemjölsfria rätter på ett vegtariskt julbord 2004.

Mamma bor i Jutis där hon älskar att vara utomhus, åka skidor och stänga av pannlampan för att kunna njuta av alla stjärnors och månens klara sken i en miljö utan konstgjord belysning.

Inga kommentarer: