2006-01-13

Nyhetstoppen (v 2, 2006)

"Så höll Birgit Nilsson sin död hemlig" skvallrade Expressen på sina löpsedlar för ett par dagar sedan. Med det segrade kvällstidningen än en gång i den eviga kampen om att väcka intresse. Tråkiga DN nöjde sig med att berätta om sångerskans liv och karriär. Ännu tråkigare SvD lägger tyngdpunkten på omvärldens hyllningar. Närmast kommer Aftonbladet, som skriver om hur Nilssons man höll allt hemligt genom att inte bjuda sladdertackan Lennart Swahn till begravningen. Spännande, men så klart inte lika spännande som att få läsa om hur Birgit själv, död som hon redan var, höll sin död hemlig för en hel värld.

Vidare har det skrivits mycket om Ariel Sharons ohälsa, Anja Pärsons seger i störtloppet och om att
Riksbanken inom kort väntas höja reporäntan.

Allt detta föll dock, tillsammans med nyheterna om den gamla operatantens död, snabbt i glömska när det idag offentliggjordes att en av de mer stalkade skribenterna på
Skunk, den ständigt lika uppklädda Klara a.k.a. Kinaskor, är en av deltagarna i SVT:s nya dokusåpa Toppkandidaterna. Läs mer om kandidaterna här.

Nu är det många som med spänning ser fram emot en kommentar i Klaras vanligtvis frispråkiga
dagbok. En person som hånglat med Klara och som nu hoppas på något slags spin-off-kändisskap, men tills vidare vill vara anonym, säger:


- OMG!

Det första avsnittet av "Toppkandidaterna" sänds den 31 januari i SVT2.

4 kommentarer:

Victor sa...

protest! bo lövfendahl skrev en underbar artikel i pappers-svd första dagen. ligger på webben också.

victor, nu med bloggingonmedia-watch-service ;P

Fredrik Westerlund sa...

Bifalles. Jag var lite medelklassigt postironisk när jag skrev om DN (min favorittidning) och SvD (tycker jag om även om jag retar mig på politiken) som tråkiga i jämförelse med kvällspressen.

Anonym sa...

nu är du instoppad i rss-läsaren. Dr Andie ser dig.. :)

Fredrik Westerlund sa...

Jag vet inte om jag ska känna mig hedrad eller skrämd från vettet ^__^